Printers - IT-Rex

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

Zelfhulp > Storingen
Printers

Printers willen ook nog wel eens problemen geven. De volgende situaties kunnen zich voordoen:

U geeft een print opdracht op de PC/laptop maar uw printer reageert niet:
  • Het is misschien een schop voor open doel maar zet uw printer eens uit, haal de stekker uit het stopcontact, plaats de stekker weer terug en zet de printer weer aan
  • Controleer of de printer zelf goed functioneert, staan er bijvoorbeeld foutboodschappen in de display of knipperen er lampjes. Zo ja dan moet die storing eerst worden verholpen
  • Als de printer via een USB kabel is verbonden met uw PC, controleer dan  of de USB kabel wel goed is aangesloten. Dit aan zowel de printer als de PC zijde
  • Als de printer draadloos met het netwerk is verbonden controleer dan of het Wifi controle lampje van de printer brandt en controleer of uw PC/laptop netwerktechnisch functioneert door bijvoorbeeld een internet pagina op te roepen
  • Als bovenstaande geen oplossing biedt en u heeft het gevoel dat de printer goed functioneert doe dan het volgende:
  • Klik links onderin op de Start of het Windows logo
  • Kies voor Configuratiescherm
  • Kies voor Printers of Apparaten en printers. De optie is afhankelijk van het Windows besturingssysteem dat op uw PC/Laptop is geinstalleerd
  • Als het goed is ziet u nu uw printer op uw beeldscherm staan. Zet uw muispunt op de printer en klik 1x op de Rechtermuisknop. 
  • Kies voor de optie "Openen"
  • Links bovenin ziet u de optie "Printer" klik daarop. 
  • Nu staan er een aantal opties. Controleer of er een vinkje staat voor de optie "Afdrukken onderbreken". Zo ja haal die dan weg door er 1x op te klikken
  • Staat er geen vinkje voor "Afdrukken onderbreken" verwijder dan eerst alle oude print opdrachten via de optie "Alle documenten annuleren". Verwijderen kan even duren.
  • Herstart vervolgens de PC/Laptop
  • Controleer of er nog oude printopdrachten klaar staan
Als het nog niet werkt is het beter om contact met ons op te nemen

U geeft een printopdracht op de PC/Laptop, uw printer reageert maar er staat niets op papier, er ontbreekt een kleur of de afdruk is onduidelijk
  • Bijna altijd heeft dit te maken met de inktcartridges van de printer. Bij laserprinters komt dit veel minder voor
  • Op de printer zit een optie "printkop reinigen". Deze optie zou u moeten uitvoeren
  • Waar deze optie zit is per printer verschillend. Ergens in de opties van de printer zit deze mogelijkheid. Vaak zit de optie ook in de printersoftware op uw computer
  • Deze optie zou u moeten zoeken en uitvoeren. Soms is het nodig de handeling een aantal keren achter elkaar uit te voeren








LET OP: Het uitvoeren van de beschreven handelingen is altijd voor eigen risico!


 
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu