Internet - IT-Rex

Ga naar de inhoud

Hoofdmenu:

Zelfhulp > Storingen
Internet

Uw computer werkt goed maar U kunt niet "internetten" of niet prettig Internetten. Op dat moment kunnen er een aantal situaties van toepassing zijn:

  • U krijgt geen beginscherm en kunt ook niets invoeren zoals www.google.nl. 
    • Op dat moment is er waarschijnlijk iets aan de hand met uw internet browser
    • Controleer of u nog meerdere internet browsers op uw computer heeft staan. De Microsoft Internet Explorer zit er staandaard op
    • Wellicht staat Google Chrome of Morzilla Firefox ook op uw computer, test of deze wel werken
    • Doen de andere browsers het wel dan is degene die het niet doet beschadigd
    • De Internet Explorer van Microsoft is als volgt te herstellen:
      • LET OP, u kunt instellingen kwijt raken door deze procedure te volgen!
      • Klik links onderin op het Windows logo
      • Kies voor Configuratiescherm
      • Kies voor Internet opties
      • Klik op het tabblad "Geavanceerd"
      • Klik onderin op de optie "Opnieuw instellen"
    • Andere internet browsers hebben deze optie niet, u kunt dan het best contact met ons opnemen

  • U krijgt geen beginscherm maar kunt wel iets invoeren zoals www.google.nl
    • Het lijkt erop dat er iets met de toegang naar het internet niet goed is
      • Laptop gebruikers zouden kunnen controleren of er verbinding is met draadloos netwerk
        • Dat is te controleren door rechtsonderin waar ook de tijd staat, te controleren of de draadloze verbinding wel is ingeschakeld
      • PC gebruikers zouden kunnen controleren of de netwerkkabel wel goed in de computer zit
      • Is dat allemaal in orde dan zou u het Internet modem van uw provider opnieuw kunnen opstarten
        • Meestal staat het modem in de gang/meterkast
        • Zet het modem uit
        • Wacht ongeveer 1 minuut en zet het modem daarna weer aan
    • Werkt het nog niet dan kunt u het best contact met ons opnemen

  • U kunt wel op het Internet maar alles is heel traag en er komen irritante popups in beeld
    • In dat geval is uw browser geinfecteerd met een virus of met malware
    • In dat geval kunt u het best uw computer scannen met de geinstalleerde virusscanner. Dat werkt als volgt:
      • Klik links onderin op het Windows icoon
      • Klik op Computer of deze Computer
      • U ziet nu de aanwezige schijven in beeld
      • Zet uw muispunt op C: (OS) en klik 1x op de RECHTER muisknop
      • Kies voor de optie Scan met <naam geinstalleerde virusscanner>
    • Is het probleem nog niet opgelost dan zijn er meerdere programma's die meer opschonen zoals:
      • Malware Byte 
      • Adwcleaner
      • Deze zijn te downloaden maar kijk uit waar u ze van download. U kunt ons beter even een email sturen dan krijgt u bericht waar dit is te downloaden

  • Werkt het na al deze inspanning nog niet goed dan kunt u beter contact met ons opnemen
LET OP: Het uitvoeren van de beschreven handelingen is altijd voor eigen risico!



 
Terug naar de inhoud | Terug naar het hoofdmenu